Wycieczka do Gliczarowa Górnego

W dniach 7.05.18r. – 11.05.18r nasi uczniowie uczestniczyli w integracyjnej wycieczce  do Gliczarowa Górnego. Po drodze w Wadowicach zwiedziliśmy Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II, w którym obecnie mieści się muzeum.

Niezwykłą atrakcją turystyczną było zwiedzanie Kopalni Soli w Wieliczce. Tu podziwialiśmy wykute w soli piękne komory, niesamowite podziemne jeziora i unikalne solne rzeźby. Przewodnik podczas wędrówki opowiedział nam  o historii i tajemnicach Kopalni,  o rządzących nią siłach przyrody i ciężkiej pracy wielu pokoleń górników.

W Krakowie. spacerowaliśmy po Krakowskim Rynku Głównym, jednym z największych tego typu placów w Europie, zajrzeliśmy do stojących  po środku rynku Sukiennic, wstąpimy do Kościoła Mariackiego, który jest najważniejszą świątynią Krakowa i podziwialiśmy w nim m.in. wspaniałe dzieła ozdobne witraże wykonane przez  artystę Jana Matejkę. Zajrzeliśmy również na Zamek Królewski położony na Wzgórzu Wawelskim.

W Zakopanem wjechaliśmy kolejką górską  na Gubałówkę. Podziwialiśmy  niezapomniane widoki jakie rozciągają się z jej szczytu na Tatry. Mogliśmy zobaczyć praktycznie całą panoramę Tatr Polskich i części Słowackich.

W Zakopanem zwiedziliśmy  jeden z najstarszych zabytków – drewniany kościół zwany Starym Kościołem oraz Cmentarz na Pęksowym Brzyzku. Kolejną atrakcją turystyczną  była  Wielka Krokiew, gdzie odbywają się każdego roku skoki narciarskie.

Obejrzeliśmy również Kaplicę na Jaszczurówce , zabytkowy, drewniany kościół w stylu zakopiańskim wybudowany w 1906 roku

Następnie udaliśmy się do fabryki cukierków „Ciuciu Cukier Artist” na warsztaty karmelarskie oraz pokazy  podczas, których obejrzeliśmy, jak tworzone są  cukierki i lizaki, Każdy uczestnik wykonał własnoręcznie lizaka.

Skorzystaliśmy także ze świetnej atrakcji Podhala   –  basenów termalnych w Bukowinie Tatrzańskiej. Relaksowaliśmy się  korzystając z basenów wewnętrznych  oraz zewnętrznych wypełnionych wodą termalną, zjeżdżalni, rwącej rzeki, biczy wodnych.

Wybraliśmy się również do Doliny Strążyskiej. Trasa była bardzo atrakcyjna i urozmaicona. Mieliśmy widok na  Giewont, a po obu stronach drogi piękne skaliste turnie.

Na zakończenie  naszej wycieczki  zajrzymy do Wadowic na pyszne kremówki.

Potem poszliśmy do kina na film pt:”Avengers” . A po obejrzeniu filmu  zjedliśmy zapiekanki i ruszyliśmy w drogę powrotną.